Föremålet för bolagets verksamhet är att bedriva rådgivning, marknadsföring, konsultverksamhet och processledning inom spelindustrin samt närliggande industrier såsom spel, lärande och teknik samt därmed förenlig verksamhet.
2024-05* | 2023-05* | 2022-05* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 4 976 | 6 581 | 10 875 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 524 | 374 | 1 017 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 512 | 362 | 1 005 |
Årets resultat (tkr) | 11 | 278 | 502 |
Summa tillgångar (tkr) | 2 087 | 2 786 | 2 967 |
Antal anställda | 4 | 4 | 5 |
2024-05* | 2023-05* | 2022-05* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 4 976 | 6 581 | 10 875 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 524 | 374 | 1 017 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 512 | 362 | 1 005 |
Årets resultat (tkr) | 11 | 278 | 502 |
TILLGÅNGAR | 2024-05* | 2023-05* | 2022-05* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 55 | 205 | 308 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 2 033 | 2 580 | 2 660 |
Tillgångar (tkr) | 2 087 | 2 786 | 2 967 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-05* | 2023-05* | 2022-05* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 383 | 372 | 595 |
Obeskattade reserver (tkr) | 31 | 439 | 439 |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 1 674 | 1 975 | 1 934 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 2 087 | 2 786 | 2 967 |
2024-05* | 2023-05* | 2022-05* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) | 500 |
2024-05* | 2023-05* | 2022-05* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 4 | 4 | 5 |
Omsättning per anställd (tkr) | 1 244 | 1 645 | 2 175 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 10.5% | 5.7% | 9.3% |
Soliditet | 19.4% | 24.7% | 30.7% |
Kassalikviditet | 121.5% | 130.6% | 137.5% |
Creative Crowd AB ingår i en koncern med 5 bolag. Koncernmoderbolag är Grumpy And Old Group AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2024-05.
Föremålet för bolagets verksamhet är att bedriva rådgivning, marknadsföring, konsultverksamhet och processledning inom spelindustrin samt närliggande industrier såsom spel, lärande och teknik samt därmed förenlig verksamhet.